Fundacja 1% Dobra to niezależna organizacja typu non-profit.
Misją Fundacji 1% Dobra jest tworzenie szans i możliwości na poprawę życia osób w trudnych sytuacjach poprzez współpracę ludzi z różnych środowisk.
Misją Fundacji 1% Dobra jest niesienie pomocy w zakresie opieki społecznej, ochrony zdrowia, rehabilitacji, aktywizacji zawodowej, edukacji obywatelskiej, oświaty i wychowania osobom w szczególnie trudnej sytuacji oraz jednostkom organizacyjnym, zwłaszcza na poziomie lokalnym w tym zakresie działającym, a także upowszechnianie wiedzy o udzielaniu wsparcia i korzystaniu z dostępnych form pomocy oraz inicjowanie i współtworzenie ruchu partnerskiej współpracy wszystkich środowisk na rzecz grup wykluczonych społecznie i marginalizowanych.
Głównymi celami Fundacji są:
- opomoc społeczna,
- odziałalność charytatywna,
- oochrona i promocja zdrowia,
- onauka, edukacja, oświata i wychowanie,
- okultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i tradycji,
- oupowszechnianie kultury fizycznej i sportu.
Fundacja 1% Dobra
Artur Łazowy
Prezes Zarządu
ul. W. Witosa 26/5, 64-920 Piła,
Tel.: 601970679
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
web: www.jedenprocentdobra.org.pl
KRS: 0000757615
Nip: 7642695504
Regon: 381817817
Konto bankowe Nest Bank: 61253000082023104761670001
Konto Walutowe: 07 2530 0008 2023 1047 6167 000
Powiązany rachunek VAT: 34 2530 0008 2023 1047 6167 0002
Data dokonania wpisu do KRS: 16.11.2018, Sygnatura akt: PO.IX NS-REJ.KRS/24202/18/327
SAD REJONOWY POZNAN - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SADOWEGO
Skład pierwszej Rady Fundacji 1% Dobra:
Paweł Ładziński, Piotr Grześ, Sławomir Czerniel, Elżbieta Białęska.
Statut Fundacji pn. Fundacja 1% Dobra
z siedzibą w Pile
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Fundacja pn. Fundacja 1%Dobra, zwana dalej „Fundacją”, ustanowiona przez Artura Łazowego, zwanego dalej „Fundatorem”, aktem notarialnym z dnia 30-10-2018 r., sporządzonym przez notariusza KRYGIER ANNA w Kancelarii Notarialnej w PIŁA, numer repertorium A 4856/2018, działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (tekst jednolity Dz. U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 z późn. zm.) oraz postanowień niniejszego statutu.
§ 2
- 1.Fundacja działa pod firmą: Fundacja 1%Dobra.
- 2.Siedzibą Fundacji jest miasto Piła.
- 3.Terenem działania Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
- 4.Dla właściwego realizowania celów statutowych Fundacja może działać w kraju i poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz współpracować z instytucjami zagranicznymi.
- 5.Czas trwania Fundacji jest nieograniczony.
- 6.Fundacja ma osobowość prawną, może tworzyć ośrodki, biura, oddziały, filie i przedstawicielstwa w kraju i za granicą, a także nawiązywać współpracę i kontakty z podmiotami zagranicznymi. Decyzję w sprawach, o których mowa w zdaniu poprzedzającym podejmuje Zarząd w drodze uchwały podejmowanej jednomyślnie, przy obecności wszystkich członków uprawnionych do głosowania.
- 7.Fundacja może także przystępować do spółek, fundacji, stowarzyszeń i spółdzielni. Decyzję w sprawach, o których mowa w zdaniu poprzedzającym podejmuje Zarząd w drodze uchwały podejmowanej jednomyślnie, przy obecności wszystkich członków uprawnionych do głosowania.
§ 3
- 1.Fundacja może ustanawiać certyfikaty, odznaki i tytuły honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla celów obranych przez Fundację lub dla samej Fundacji.
- 2.Fundacja ma prawo używania odznak i pieczęci zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- 3.Fundacja używa pieczęci z napisem: Fundacja 1%Dobra.
- 4.Fundacja może używać wyróżniającego ją znaku graficznego.
- 5.Fundacja może używać odpowiednika jej nazwy skróconej w obcych językach.
ROZDZIAŁ II
CELE DZIAŁANIA FUNDACJI
ORAZ SPOSOBY REALIZACJI CELÓW
§ 4
- 1.Celami działania Fundacji są:
1) pomoc społeczna, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób;
2) działalność na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
3) działalność charytatywnej;
4) podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
5) działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego;
6) ochrona i promocja zdrowia;
7) działalność na rzecz osób niepełnosprawnych;
8) promocja zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
9) działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
10) działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym;
11) działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
12) działalność wspomagająca rozwój techniki, wynalazczości i innowacyjności oraz rozpowszechnianie i wdrażanie nowych rozwiązań technicznych w praktyce gospodarczej;
13) działalność wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
14) działalność w zakresie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
15) działalność w zakresie wypoczynku dzieci i młodzieży;
16) działalność w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
17) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej;
18) działalność w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
19) działalność w zakresie turystyki i krajoznawstwa;
20) działalność w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego;
21) działalność w zakresie obronności państwa i działalności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
22) upowszechnianie i ochrona wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działania wspomagające rozwój demokracji;
23) działalność w zakresie ratownictwa i ochrony ludności;
24) pomoc ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
25) upowszechnianie i ochrona praw konsumentów;
26) działalność na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
27) promocja i organizacji wolontariatu;
28) pomoc Polonii i Polakom za granicą;
29) działalność na rzecz kombatantów i osób represjonowanych;
30) promocja Rzeczypospolitej Polskiej za granicą;
31) działalność na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka;
32) przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;
33) działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzących działalność w zakresie określonym w pkt 1-32.
- 2.Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
1) prowadzenie działań zmierzających do gromadzenia środków finansowych poprzez zbiórki pieniędzy organizowane w sieci Internet za pośrednictwem portali społecznościowych,
2) wspieranie poprzez akcje informacyjne i edukacyjne działalności pożytku publicznego prowadzonej przez osoby trzecie,
3) propagowanie wykorzystania nowoczesnych technologii w prowadzeniu działalności organizacji pożytku publicznego,
4) rozwijanie świadomość w zakresie potrzeb aktywnego uczestnictwa w pracach organizacji pożytku publicznego i wspierania realizowanych przez nie celów,
5) uczestniczenie w projektowaniu, produkcji i udostępnieniu odpowiednich materiałów dla celów edukacyjnych, kampanii, wystaw i środków przekazu, aby wzmacniać i rozwijać działalność organizacji pożytku publicznego w Polsce,
6) finansowanie działań i projektów związanych z działalnością pożytku publicznego,
7) chronienie, pozyskiwanie, administrowanie, wykorzystywanie i rozporządzanie majątkiem Fundacji, w tym prawami własności intelektualnej – zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa;
8) rozwijanie moralnego i finansowego wsparcia dla działalności pożytku publicznego i współdziałanie z innymi organizacjami na tym polu.
- 3.Fundacja nie może:
1) udzielać pożyczek lub zabezpieczać zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków jej organów lub pracowników Fundacji oraz osób, z którymi członkowie organów Fundacji oraz pracownicy Fundacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej "osobami bliskimi",
2) przekazywać majątku na rzecz członków organów Fundacji lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
3) wykorzystywać majątku na rzecz członków organów Fundacji lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
4) dokonywać zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów Fundacji lub pracownicy Fundacji oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
- 4.Fundacja dla realizacji celów statutowych może wspierać działalność innych osób i instytucji oraz współpracuje z władzami samorządowymi, rządowymi, organizacjami pozarządowymi, krajowymi i zagranicznymi instytucjami i organizacjami.
- 5.Fundacja prowadzi działalność w interesie ogólnym.
- 6.Fundacja w zakresie celów i sposobów ich realizacji określonych odpowiednio w § 4 ust. 1 i 2 powyżej, może prowadzić działalność odpłatną i nieodpłatną pożytku publicznego. Szczegółowy zakres prowadzonej działalności odpłatnej pożytku publicznego określa Zarząd w drodze uchwały podejmowanej zwykłą większością głosów w obecności co najmniej poowy członków uprawnionych do głosowania
ROZDZIAŁ III
MAJĄTEK I DOCHODY FUNDACJI
§ 5
- 1.Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), stanowiący rzeczy ruchome, wniesione przez Fundatora do Fundacji wymienione w akcie notarialnym jej ustanowienia.
- 2.Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.
§ 6
- 1.Dochody Fundacji pochodzą w szczególności z:
- a.darowizn, spadków, zapisów,
- b.dotacji, subwencji oraz grantów,
- c.dochodów ze zbiórek i imprez publicznych, loterii i innych podobnych akcji społecznych organizowanych przez Fundację lub na rzecz Fundacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- d.dochodów z majątku ruchomego i nieruchomego,
- e.odsetek od lokat kapitałowych i papierów wartościowych,,
- f.działalności gospodarczej Fundacji,
- g.innych wpływów dopuszczalnych przez obowiązujące przepisy prawa.
- 2.Nadwyżka przychodów Fundacji nad kosztami jej działalności przeznaczana jest w całości na rzecz prowadzonej działalności, przy czym nadwyżka bilansowa Fundacji nie może być dystrybuowana pomiędzy członków Zarządu, Rady Fundacji, a także pracowników Fundacji, ale musi być przeznaczana na wzmocnienie potencjału Fundacji jako kapitał niepodzielny oraz w określonej części na reintegrację zawodową i społeczną lub na działalność pożytku publicznego prowadzoną na rzecz społeczności lokalnej, w której działa Fundacja. Zakres nadwyżki bilansowej Fundacji przeznaczanej na cele Fundacji związane z reintegracją zawodową i społeczną lub na działalność pożytku publicznego prowadzoną na rzecz społeczności lokalnej, określa Zarząd w formie uchwały.
- 3.Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych, zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Statutu.
- 4.Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności statutowej.
- 5.W skład majątku Fundacji, o którym mowa w § 5 ust. 1 Statutu, wchodzi kwota 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych i 00/100) przeznaczona na działalność gospodarczą.
- 6.Dochody z działalności gospodarczej zostaną w całości przeznaczone na realizację celów statutowych.
- 7.Przedmiot działalności gospodarczej Fundacji obejmuje:
L.p |
Rodzaj działalności |
PKD |
1 |
Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana |
88.99.Z |
2 |
Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków |
58.14.Z |
3 |
Pozostała działalność wydawnicza |
58.19.Z |
4 |
Pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób z zaburzeniami psychicznymi |
87.20.Z |
5 |
Opieka dzienna nad dziećmi |
88.91.Z |
6 |
Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana |
94.99.Z |
7 |
Działalność paramedyczna |
86.90.D |
- 8.Jeżeli do prowadzenia działalności gospodarczej w danym zakresie wymagane jest pozwolenie Fundacja podejmie działalność w tym zakresie po jego uzyskaniu.
- 9.Organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej Fundacji należy do kompetencji Zarządu Fundacji.
§ 7
- 1.W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu zobowiązany jest złożyć, w ustawowym terminie, Zarząd.
- 2.Zarząd może złożyć oświadczenie o przyjęciu spadku, jedynie z dobrodziejstwem inwentarza i jedynie w przypadku, gdy stan czynny spadku przewyższa długi spadkowe.
- 3.Dochody pochodzące z subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację celów statutowych, o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
ROZDZIAŁ IV
ORGANY FUNDACJI I SPOSÓB ZORGANIZOWANIA
§ 8
- 1.Organami Fundacji jest Zarząd, Rada Fundacji oraz Zgromadzenie Fundatorów, przy czym Zgromadzenie Fundatorów jest organem fakultatywnym. Decyzję w przedmiocie powołania Zgromadzenia Fundatorów podejmuje Fundator.
- 2.Wyboru oraz odwołania pierwszych i kolejnych członków Zarządu oraz Rady Fundacji dokonuje Fundator.
- 3.Fundator może być członkiem Zarządu albo członkiem Rady
- 4.Członkowie Zarządu oraz Rady Fundacji są powoływani na czas nieoznaczony.
- 5.Członkowie Zarządu nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego ani za przestępstwo skarbowe.
- 6.Członkowie Rady Fundacji:
- a.nie mogą być członkami Zarządu;
- b.mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w Radzie Fundacji zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1 zdanie drugie poniżej.
- 7.Zarząd składa się z członków w liczbie od 1 do 3, w tym każdorazowo Prezesa Zarządu.
- 8.Rada Fundacji składa się z członków w liczbie od 2 do 3 w tym każdorazowo Przewodniczącego Rady Fundacji oraz Wiceprzewodniczącego Rady Fundacji.
- 9.Członkostwo w Zarządzie oraz Radzie Fundacji ustaje z chwilą:
- a.odwołania przez Fundatora,
- b.śmierci członka Zarządu lub członka Rady Fundacji,
- c.rezygnacji członka Zarządu lub członka Rady Fundacji.
- 10.Rezygnacja z funkcji członka Zarządu lub członka Rady Fundacji powinna być złożona w formie pisemnej. W przypadku Zarządu, członek Zarządu składa rezygnację na ręce Prezesa Zarządu, a gdy rezygnacja dotyczy Prezesa Zarządu na ręce Fundatora. W przypadku Rady Fundacji członek Rady Fundacji składa rezygnację na ręce Przewodniczącego Rady Fundacji, a gdy rezygnacja dotyczy Przewodniczącego Rady Fundacji na ręce Fundatora.
§ 9
- 1.W przypadku Zarządu jednoosobowego - do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji we wszystkich sprawach w tym w sprawach majątkowych uprawniony jest Prezes Zarządu działający samodzielnie.
- 2.W przypadku Zarządu wieloosobowego - do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji we wszystkich sprawach w tym w sprawach majątkowych, uprawniony jest Prezes Zarządu działający samodzielnie lub dwóch członków Zarządu działających łącznie.
- 3.Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba że statut lub obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej. W przypadku równej liczby głosów, decydujący jest głos Prezesa Zarządu.
- 4.Rada Fundacji podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba że statut lub obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej. W przypadku równej liczby głosów, decydujący jest głos Przewodniczącego Rady Fundacji.
- 5.Do kompetencji Zarządu Fundacji należy kierowanie działalnością i reprezentowanie Fundacji na zewnątrz, a także podejmowanie uchwał w innych sprawach, w szczególności:
- a.realizowanie celów statutowych Fundacji,
- b.organizowanie działań służących realizacji celów Fundacji,
- c.opracowywanie wieloletnich i rocznych programów działania Fundacji,
- d.sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
- e.przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych Fundacji,
- f.przyjmowanie subwencji, darowizn, dotacji, spadków i zapisów,
- g.ustalanie wielkości zatrudnienia, warunków pracy, zasad wynagradzania oraz wielkość środków na wynagrodzenia i nagrody dla pracowników Fundacji niebędących członkami Zarządu,
- h.podejmowanie inicjatywy w zakresie zmian statutu Fundacji,
- i.podejmowanie decyzji o przystąpieniu do spółek i fundacji,
- j.podejmowanie decyzji o rozwiązaniu Fundacji.
- 6.Do zakresu działania Rady Fundacji należy:
- a.kontrola działalności Fundacji pod względem celowości, prawidłowości i zgodności z obowiązującymi przepisami i postanowieniami Statutu;
- b.badanie gospodarki finansowej Fundacji;
- c.występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych kontroli i lustracji;
- d.dokonywanie wyboru pełnomocnika do reprezentacji Fundacji w sprawach zawierania umów pomiędzy Fundacją a członkiem Zarządu, lub w sporach pomiędzy Fundacją a członkiem Zarządu,
- e.badanie i zatwierdzenie sprawozdań Fundacji, w tym sprawozdania merytorycznego i finansowego sporządzanego przez Zarząd Fundacji.
- 7.Rada Fundacji w celu wykonania swoich zadań jest uprawniona do:
- a.żądania od członków Zarządu przedstawienia wszelkich dokumentów dotyczących działalności Fundacji;
- b.żądania od członków Zarządu złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień.
§ 10
- 1.Posiedzenia Zarządu są zwoływane przez Prezesa Zarządu co najmniej raz w roku za pomocą wszelkich dostępnych form komunikowania się (listem poleconym, e-mailem, telefonicznie itd.).
- 2.Prezes Zarządu jest zobowiązany zwołać posiedzenie Zarządu także na żądanie któregokolwiek członka Zarządu.
- 3.Posiedzenie Zarządu może się odbywać w formie telekonferencji.
- 4.Posiedzenie Rady Fundacji jest zwoływane przez Przewodniczącego Rady Fundacji co najmniej raz w roku za pomocą wszelkich dostępnych form komunikowania się (listem poleconym, e-mailem, telefonicznie itd.).
- 5.Przewodniczący Rady Fundacji jest zobowiązany zwołać posiedzenie Rady Fundacji także na żądanie któregokolwiek członka Rady Fundacji.
- 6.Posiedzenie Rady Fundacji może się odbywać w formie telekonferencji.
- 7.Przebieg posiedzenia Rady Fundacji musi zostać utrwalony w protokole podpisanym przez wszystkich biorących w nim udział członków Rady Fundacji.
- 8.W celu urzeczywistnienia zasad demokratycznego zarządzania Fundacją, Zarząd może powołać Radę Konsultacyjno-Doradczą Pracowników Fundacji. Szczegółowy zakres działania Rady Konsultacyjno-Doradczej Pracowników Fundacji zostanie uregulowany w regulaminie uchwalonym przez Zarząd Fundacji.
§ 11
- 1.Członkowie Zarządu mogą pobierać wynagrodzenie z tytułu sprawowania swojej funkcji lub wykonywania innych działań na rzecz Fundacji. Wynagrodzenia osób zatrudnionych w Fundacji, w tym członków Zarządu i Rady Fundacji, nie mogą przekraczać wartości, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- 2.Poszczególni członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w podejmowaniu decyzji w sprawach ich dotyczących a w szczególności opisanych w ust. 1 powyżej.
- 3.Członkowie Zarządu mogą pozostawać z Fundacją w stosunku pracy, umów cywilnoprawnych lub wykonywać ją jako wolontariusze.
- 4.Wynagrodzenie członków Zarządu określa Fundator, z zastrzeżeniem ust. 1 powyżej.
- 5.Wynagrodzenie członków Zarządu i pracowników biura wypłacane jest z wypracowanych środków Fundacji.
§ 12
- 1.Zgromadzenie Fundatorów jest organem konsultacyjno-doradczym Fundacji.
- 2.Zgromadzenie Fundatorów składa się z członków w liczbie od 1 do 5.
- 3.W przypadku powołania Zgromadzenia Fundatorów, w skład Zgromadzenia Fundatorów wchodzi Fundator oraz członkowie powoływani przez Fundatora. W przypadku śmierci Fundatora lub utraty lub ograniczenia zdolności do czynności prawnych przez Fundatora członków Zgromadzenia Fundatorów powołuje urzędujące Zgromadzenie Fundatorów w drodze uchwały podejmowanej większością 2/3 głosów, przy obecności wszystkich członków Zgromadzenia Fundatorów uprawnionych do głosowania.
- 4.Członkowie Zgromadzenia Fundatorów są powoływani na czas nieoznaczony.
- 5.Członkami Zgromadzenia Fundatorów mogą być osoby fizyczne oraz osoby prawne. Osoby prawne działają w pracach Zgromadzenia Fundatorów przez swoich przedstawicieli.
- 6.Członkostwo w Zgromadzeniu Fundatorów ustaje z chwilą:
- a)odwołania przez Fundatora – w przypadku śmierci Fundatora lub utraty lub ograniczenia zdolności do czynności prawnych przez Fundatora, odwołania członka Zgromadzania Fundatorów mogą dokonać urzędujący członkowie Zgromadzenia Fundatorów w drodze uchwały podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania;
- b)śmierci lub utraty osobowości prawnej przez członka Zgromadzenia Fundatorów,
- c)rezygnacji członka Zgromadzenia Fundatorów.
- 7.Rezygnacja z funkcji członka Zgromadzenia Fundatorów powinna być złożona w formie pisemnej.
- 8.Zgromadzenie Fundatorów podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, chyba że statut lub obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.
- 9.Do kompetencji Zgromadzenia Fundatorów należy:
- a)opiniowanie wieloletnich i rocznych programów działania Fundacji,
- b)opiniowanie sprawozdań z działalności Fundacji, w tym sprawozdań merytorycznych z działalności Zarządu oraz Rady Fundacji,
- c)wyrażanie opinii w sprawach przedstawionych przez Zarząd i Radę Fundacji,
- d)udział w konsultacjach wewnętrznych dotyczących działalności Fundacji.
- 10.Pracami Zgromadzenia Fundatorów przewodniczy Przewodniczący Zgromadzenia Fundatorów wybierany przez członków urzędującego Zgromadzenia Fundatorów większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
- 11.Posiedzenia Zgromadzenia Fundatorów są zwoływane przez Przewodniczącego Zgromadzenia Fundatorów co najmniej raz w roku za pomocą wszelkich dostępnych form komunikowania się (listem poleconym, e-mailem, telefonicznie itd.).
- 12.Przewodniczący Zgromadzenia Fundatorów jest zobowiązany zwołać posiedzenie także na żądanie któregokolwiek członka Zgromadzenia Fundatorów.
- 13.Posiedzenie Zgromadzenia Fundatorów może się odbywać w formie telekonferencji.
- 14.Przebieg posiedzenia Zgromadzenia Fundatorów musi zostać utrwalony w protokole podpisanym przez wszystkich biorących w nim udział członków Zgromadzenia Fundatorów.
- 15.W przypadku śmierci Fundatora lub utraty lub ograniczenia zdolności do czynności prawnych przez Fundatora, kompetencje zastrzeżone w niniejszym statucie dla Fundatora, będą wykonywane przez Zgromadzenie Fundatorów (z wyjątkiem kompetencji do zasiadania w organach Fundacji).
Rozdział V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 13
- 1.Zmiany Statutu mogą być dokonane przez Zarząd Fundacji w drodze uchwały, podjętej jednomyślnie przy obecności wszystkich członków Zarządu uprawnionych do głosowania.
- 2.Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została powołana, bądź w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- 3.Decyzję w przedmiocie likwidacji Fundacji podejmuje Zarząd w drodze uchwały podjętej jednomyślnie, przy obecności wszystkich członków Zarządu uprawnionych do głosowania.
- 4.Majątek pozostały po likwidacji Fundacji przekazuje się, z zastrzeżeniem treści art. 5 ust. 4 ustawy o fundacjach, instytucjom, których działalność odpowiada celom Fundacji, lub innym placówkom wskazanym przez Zarząd Fundacji.
- 5.Nadzór nad Fundacją sprawuje Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej jako minister właściwy ze względu na cele Fundacji. Każdego roku Fundacja składa ww. ministrowi sprawozdanie ze swej działalności za rok ubiegły. Sprawozdanie obejmuje okres roku kalendarzowego.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych.
Jakie dane osobowe przetwarzamy i skąd je pozyskujemy.
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, które podałeś nam wypełniając jeden z elektronicznych formularzy (“Formularz”), dostępnych w naszym serwisie Fundacja 1% Dobra („Serwis”) lub które zostały przekazane nam za Twoją zgodą przez podmioty zewnętrzne - np. Google lub Facebooka (w szczególności Twoje dane uwierzytelniające stosowane w tych aplikacjach). Przy czym ogólnie rzecz biorąc istnieją dwie kategorie danych, jakie zbieramy: te które zbieramy, abyś mógł korzystać z Serwisu oraz te, które podajesz nam dobrowolnie. Do pierwszej kategorii będą należeć, w zależności od rodzaju Formularza oraz Twojej dalszej aktywności w Serwisie, takie dane osobowe, jak: Twoje imię i nazwisko, Twój adres email, Twój numer telefonu, adres IP lub inne identyfikatory internetowe oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies, a także logi systemowe. Druga kategoria danych osobowych będzie obejmowała takie dane osobowe, jak np. Twoja płeć, Twoja data urodzenia, Twój wizerunek. Dane podawane dobrowolnie możesz w każdej chwili usunąć. Jeżeli dokonałeś darowizny poprzez wpłatę na rachunek bankowy Fundacji 1% Dobra, wówczas przetwarzamy Twoje dane, takie jak: numer Twojego konta, Twoje imię i nazwisko oraz Twój adres, konieczne, m.in. do zidentyfikowania Twojej wpłaty oraz wystawienia zaświadczenia.
Jeśli przekazałeś nam dane osobowe osoby trzeciej, w szczególności Potrzebującego lub Firmy - osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, zakładamy, że uczyniłeś to za jej zgodą. Ze swej strony zobowiązujemy się wypełnić wobec tej osoby obowiązek informacyjny o zasadach przetwarzania jej danych osobowych, a w razie takiej konieczności - uzyskać od tej osoby zgodę na przetwarzanie jej danych.
Kto jest administratorem danych?
Administratorem danych osobowych jesteśmy my, czyli Fundacja 1% Dobra z siedzibą w Pile (Polska), wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Jak się z nami skontaktować?
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz się z nami kontaktować:
- przesyłając email na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer +48 601970679
Przy czym sugerujemy kontakt mailowy. Dzięki temu szybciej uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie.
Jaka jest podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych?
Przetwarzanie Twoich danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy łączącej Ciebie i Fundację 1% Dobra (“Umowa”), do zawarcia której dochodzi w drodze akceptacji przez Ciebie Regulaminu i dla wykonania której przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych, oznaczonych przez nas jako obowiązkowe oraz Twojego adresu email, jest niezbędne.
Jeśli zdecydujesz się przekazać nam w Formularzu lub poprzez aplikacje stron trzecich - np. Facebook lub Google więcej danych o Tobie, podstawą prawną przetwarzania przez nas takich danych jest Twoja zgoda. Jeżeli jesteś osobą potrzebującą i podałeś nam szczególne kategorie danych osobowych, w szczególności dane dotyczące Twojego zdrowia, przetwarzamy je na podstawie Twojej wyraźnej zgody i w celach wskazanych w odpowiedniej klauzuli zgody umieszczonej na właściwym Formularzu. Przy czym masz prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeśli wyrazisz chęć otrzymywania naszego Newslettera, podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych będą Twoja zgoda oraz prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Fundacja 1% Dobra.
Nadto, Fundacja 1% Dobra jest zobowiązana przetwarzać Twoje wybrane dane osobowe przez okres wskazany we właściwych przepisach, zwłaszcza z zakresu rachunkowości i podatków.
Podanie Twoich danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże niepodanie danych oznaczonych w Formularzu jako obowiązkowe lub Twojego adresu email może spowodować, że Formularz nie zostanie wysłany i tym samym zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe albo niemożliwe stanie się zapisanie do newslettera Fundacja 1% Dobra.
Zob. treść art. 6 ust. 1 lit. a), b), c) oraz f) RODO.
Jaki jest cel, w jakim przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe przetwarzamy przede wszystkim w celu zawarcia z Tobą umowy i jej wykonania. W szczególności bez przetwarzania Twoich danych nie moglibyśmy stworzyć dla Ciebie konta w Serwisie, otrzymać od Ciebie darowizny, ani przekazać jej Potrzebującym, jak również nie moglibyśmy umożliwić Tobie dostępu do szeregu świadczonych przez nas w ramach Serwisu usług. Twoje dane osobowe będziemy wykorzystywać także w celu kontaktów związanych z realizacją Umowy.
Jeśli wyrazisz zgodę na otrzymywanie naszego newslettera, Twój adres email będzie wykorzystywany do przesyłania newslettera zawierającego informacje o rezultatach najważniejszych zbiórek, apelami Potrzebujących oraz najciekawszymi akcjami Fundacji 1% Dobra.
Nadto możemy przetwarzać Twoje dane osobowe celem dokonywania pomiarów i analiz statystycznych celem lepszego dopasowywania Serwisu do Twoich potrzeb.
Dane przekazane nam poprzez Formularz lub udostępnione za Twoją zgodą przez Google lub Facebook mogą być przez nas przetwarzane w celu archiwizacji informacji lub dokumentów potwierdzających wykonanie przez nas obowiązków wynikających z Umowy oraz w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami skierowanymi przeciwko Fundacji 1% Dobra. Przetwarzając Twoje dane osobowe w tym celu Fundacja będzie kierować się, m.in. zasadą minimalizacji, tj. by przetwarzane dane były stosowne oraz ograniczone do tego, co jest niezbędne dla osiągnięcia wspomnianego celu.
Twoje dane osobowe, które znajdują się w dokumentacji dotyczącej transakcji płatniczych, po wykonaniu albo rozwiązaniu umowy, przetwarzamy w celach archiwizacyjnych, podatkowych i rachunkowych. Podstawę prawną dla przetwarzania tych danych stanowią przepisy prawa podatkowego oraz dotyczące rachunkowości.
Jeżeli jesteś osobą potrzebującą i podałeś nam szczególne kategorie danych osobowych, w szczególności dane dotyczące Twojego zdrowia, przetwarzamy je w celach wskazanych w odpowiedniej klauzuli zgody umieszczonej na właściwym Formularzu.
Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe są przechowywane na serwerach dzierżawionych przez Fundację 1% Dobra od zaufanego partnera. Twoje dane osobowe są przetwarzane przy pomocy innych podmiotów, zwłaszcza zaufanych dostawców systemów, sprzętu i usług IT, które to podmioty świadczą na nasze zlecenie usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. usługi analizy i przygotowania statystyk Serwisu.
Ponieważ część rozwiązań informatycznych, z jakich korzystamy jest oferowana przez podmioty spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), głównie przez firmy z USA, w określonych przypadkach przekazujemy Twoje dane osobowe poza EOG zapewniając jednak odpowiedni poziom ich ochrony. W szczególności, w przypadku przekazywania Twoich danych do USA, współpracujemy z podmiotami, które uczestniczą w programie “Tarcza Prywatności UE-USA” (Privacy Shield). Tu możesz sprawdzić, czy dany podmiot z USA uczestniczy w tym programie: https://www.privacyshield.gov/list.
Możemy też zostać zobowiązani do przekazania Twoich danych właściwym organom lub osobom trzecim, jeśli ich żądanie udzielenia takich informacji będzie miało swoją podstawę prawną.
Twoje dane przekazujemy również naszym Partnerom (tym organizacjom, które zgodnie z Regulaminem Serwisu mogą ogłaszać na Twoją rzecz zbiórki w Serwisie), których wskazałeś w zgłoszeniu, jako organizacje, które działają na Twoją rzecz.
Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
Twoje dane, jeżeli zostały podane w Formularzu lub przekazane nam za Twoją zgodą przez Facebook lub Google, przetwarzane są tak długo, jak długo wiąże nas z Tobą umowa. Po rozwiązaniu umowy przechowujemy Twoje dane przez okres, w jakim Ty mógłbyś dochodzić od nas roszczeń związanych z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez nas umowy oraz przez jaki my moglibyśmy dochodzić takich roszczeń od Ciebie.
Co do danych, które znajdują się w dokumentacji dotyczącej transakcji płatniczych przetwarzane są przez nas przez okres pięciu lat od końca roku podatkowego, którego dotyczy dany dokument.
Jeżeli przetwarzamy twój adres email w związku z przesyłką newslettera lub inne Twoje dane za Twoją zgodą, Twoje dane przetwarzamy dopóki nie cofniesz udzielonej nam zgody albo nie zakażesz nam ich przetwarzania. Zgodę możesz cofnąć w dowolnym momencie, przy czym pozostaje to bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jakie masz prawa?
Przysługują Tobie następujące prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
- 1.prawo do potwierdzenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
- 2.prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
- 3.prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
- 4.prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
- 5.prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych (“prawo do bycia zapomnianym”),
- 6.prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
- 7.prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych ze względu na Twoją szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy przetwarzamy Twoje dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu,
- 8.prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, abyśmy przesłali Twoje dane do innego administratora. Jednakże zrobimy to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Ci tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie umowy z Tobą lub na podstawie Twojej zgody.
- 9.Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z nami.
Poniżej omawiamy szerzej wybrane kategorie Twoich uprawnień:
Prawo do potwierdzenia przetwarzania Twoich danych osobowych
Masz prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzane są Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, jesteś uprawniony do uzyskania dostępu do danych oraz uzyskania informacji, dotyczących przetwarzania Twoich danych.
Prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych
Możesz zażądać od nas niezwłocznego sprostowania dotyczących Ciebie danych osobowych, jeżeli uważasz, że są nieprawidłowe lub nieaktualne. Możesz też zwrócić się do nas o uzupełnienie, jeżeli uważasz, że Twoje dane są, z uwagi na cel w jakim przetwarzamy dane, niekompletne.
Prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych (“prawo do bycia zapomnianym”)
Masz “prawo do bycia zapomnianym”. Oznacza to, że możesz od nas żądać usunięcia Twoich danych osobowych, a my niezwłocznie dane usuniemy, jeżeli, m.in.:
dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w jakich mamy prawo je przetwarzać,
jeżeli przetwarzamy dane na podstawie Twojej zgody, a Ty cofnąłeś udzieloną zgodę,
zdarzyło się, pomimo dokładania przez nas wszelkich starań by należycie chronić Twoje dane i przetwarzać je w zgodzie z obowiązującymi przepisami, że są one przetwarzane niezgodnie z prawem, przymus usunięcia danych wynika z celu wywiązania się przez nas z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie Rzeczypospolitej Polskiej.
Prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych
Możesz żądać od nas ograniczenia przetwarzania Twoich danych, jeżeli:
kwestionujesz prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych, przetwarzanie Twoich danych jest w Twojej ocenie niezgodne z prawem ale sprzeciwiasz się ich usunięciu, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania, nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania przez nas danych - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu.
Masz prawo do wniesienia skargi na nasze działania lub zaniechania do organu nadzorczego jakim jest dla nas od dnia 25 maja 2018 r. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Na podstawie danych o Twojej aktywności w Serwisie (w tym m.in. plików cookies oraz innych podobnych identyfikatorów internetowych, a także logów systemowych) tworzymy na własne potrzeby Twój profil. Dzięki temu możemy dostosowywać do Twoich preferencji treść newslettera, który otrzymujesz, gdy wyraziłeś na to swą zgodę.
Wyjaśniamy, że pliki cookies są to małe pliki tekstowe instalowane na Twoim urządzeniu (np. komputerze, smartfonie, tablecie), gdy przeglądasz nasz serwis siepomaga.pl niezależnie od tego, czy jesteś zalogowany, czy nie. Pliki cookies zawierają w szczególności nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas ich przechowywania na Twoim urządzeniu oraz unikalny numer.
W każdym czasie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w Twoim urządzeniu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Prosimy byś miał na uwadze, że blokowanie plików cookies może powodować trudności w korzystaniu z naszego Serwisu, np. nie będziesz mógł w takim przypadku dokonać darowizny w ramach serwisu Fundacja 1% Dobra.
Ponadto korzystamy z wybranych narzędzi biznesowych oferowanych przez Facebooka w postaci Piksela oraz funkcji grup niestandardowych odbiorców. Szczegółowe informacje na temat zasad działania tych narzędzi znajdziesz na stronie www.facebook.com. Na temat działania Piksela zostałeś poinformowany także odrębnie przez Facebooka. Dzięki tym narzędziom, jeśli jesteś jednocześnie użytkownikiem Facebooka, Facebook może wyświetlać Tobie sugestie na temat zbiórek, w których udział może Cię najbardziej zainteresować (treści spersonalizowane). Więcej informacji na temat ustawień i preferencji dotyczących wyświetlanych Tobie treści na Facebooku znajdziesz tutaj.
Korzystamy także z narzędzia Google Analytics oferowanego przez Google, by obserwować Twoją aktywność w Serwisie, w oparciu, m.in. o mechanizm plików cookies. Te działania podejmujemy w celach analitycznych i statystycznych po to, by stale ulepszać Serwis.
Masz prawo w każdej chwili wnieść bezpłatnie sprzeciw wobec profilowania, o jakim mowa powyżej. Poinformuj nas o tym niezwłocznie w razie potrzeby.
Jednakże w oparciu o Twoje dane osobowe Fundacja 1% Dobra nie będzie podejmowała wobec Ciebie żadnych zautomatyzowanych decyzji.
Polityka prywatności serwisu Fundacja 1% Dobra
W trosce o użytkowników serwisu Fundacja 1% Dobra przygotowaliśmy dokument opisujący, jakie dane dotyczące użytkowników serwisu gromadzimy i w jaki sposób je przetwarzamy. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi zapisami.
Administratorem gromadzonych danych jest Fundacja 1% Dobra z siedzibą w Pile, ul. W. Witosa 26/5, wpisana do Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji przez Sąd Rejonowy Poznań- Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: KRS: 0000757615, Nip: 7642695504, Regon: 381817817, określana dalej na potrzeby niniejszej polityki prywatności Administratorem Danych.
Polityka prywatności została przyjęta przez Administratora Danych w trosce o bezpieczeństwo danych osobowych użytkowników Fundacji 1% Dobra, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu do nich osobom nieupoważnionym. Administrator Danych zapewnia, że zasady przyjęte w niniejszej polityce prywatności zapewniają wszystkim użytkownikom Fundacji 1% Dobra realizację uprawnień wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w szczególności prawo wglądu do własnych danych, prawo żądania aktualizacji i usunięcia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w tym akcie prawnym. Realizacja powyższych uprawnień następuje poprzez profil użytkownika lub wysłanie emaila do Administratora Danych ze stosownym żądaniem na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. z adresu email podanego podczas rejestracji w serwisie Fundacja 1% Dobra.
W związku z korzystaniem z serwisu Fundacja 1% Dobra Administrator Danych gromadzi następujące dane o użytkownikach – adres email, login, hasło – które użytkownik podaje dobrowolnie podczas rejestracji w serwisie. Podanie ww. danych jest niezbędne dla prawidłowego świadczenia usług w ramach serwisu Fundacja 1% Dobra.
Wszystkie dane przetwarzane przez Administratora Danych zabezpieczone są zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Dane użytkowników nie są wykorzystywane przez Administratora Danych w innym celu niż umożliwienie użytkownikowi prawidłowego dostępu do usług oferowanych przez serwis Fundacja 1% Dobra.
Ponadto gromadzone są również informacje o numerach IP urządzeń, które łączą się z witryną znajdującą się pod adresem http: www.jedenprocentdobra.org.pl. Zebrane w ten sposób dane służą analizie i weryfikacji działania naszej witryny. Dzięki nim budowane są np. statystyki odwiedzin pozwalające na rzetelne oszacowanie poziomu zainteresowania serwisem. Informacje o numerach IP wykorzystujemy również w celach technicznych – wszystko po to, by dostarczać użytkownikom usługi wysokiej jakości. W żadnym wypadku dane osobowe użytkowników nie są scalane z numerami IP urządzeń łączących się z witryną. Niektóre obszary serwisu mogą wykorzystywać cookies, czyli pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu użytkownika, identyfikujące go w sposób potrzebny do umożliwienia niektórych funkcji serwisu. Powyższe dotyczy również użytkowników niezarejestrowanych w serwisie.
Zebranych danych nie udostępniamy na zewnątrz w formie, która pozwalałaby na jakąkolwiek identyfikację użytkowników witryny. Robimy to jedynie w celach informacyjnych, głównie przez wzgląd na naszych partnerów i oferentów. Jedyną sytuacją, w której możemy udostępnić zebrane informacje w sposób niezależny od nas, jest wyraźny nakaz wynikający z obowiązujących przepisów prawa. Dane osobowe użytkownika nie będą również widoczne dla innych użytkowników serwisu, poza tymi danymi, jakie użytkownik dobrowolnie umieścił w serwisie.
Fundacja 1% Dobra z siedzibą w Pile jest administratorem danych osobowych, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, poszczególnych użytkowników serwisu poprzez umieszczenie ich w profilach użytkowników w ramach serwisu lub w inny sposób w serwisie, Fundacja 1% Dobra zapewnia, iż dokłada wszelkich starań, by tak przetwarzanie powierzonych do przetwarzania danych osobowych jak i danych, których jest administratorem, odbywało się z największym poszanowaniem prywatności osób, których dane są przetwarzane oraz z najwyższą dbałością o bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, a w szczególności zapewnia, iż podjęła wszelkie przewidziane ww. aktem prawnym środki zmierzające do zabezpieczenia bezpieczeństwa danych osobowych, w tym w szczególności:
1. stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
2. prowadzi dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych oraz środki, o których mowa powyżej;
3. do przetwarzania danych dopuszcza wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez Fundacja 1% Dobra;
4. zapewnia kontrolę nad tym, jakie dane osobowe, kiedy i przez kogo zostały do zbioru wprowadzone oraz komu są przekazywane;
5. prowadzi ewidencję osób uprawnionych do przetwarzania danych osobowych.
Osoba, której dane osobowe są gromadzone przez Fundacja 1% Dobra ma prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Może także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z prawa do bycia zapomnianym.
Administrator Danych zastrzega sobie prawo do aktualizacji i zmiany niniejszej polityki prywatności poprzez publikację nowej wersji na tej stronie. Mamy nadzieję, że nasze zasady pozwolą zawsze cieszyć się Państwu wygodnym użytkowaniem naszego serwisu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości oraz dodatkowych pytań dotyczących ochrony prywatności, prosimy o kontakt poprzez wysłanie wiadomości email.
W imieniu Administratora Danych (Fundacja 1% Dobra)
Artur Łazowy, prezes Zarządu
REGULAMIN KORZYSTANIA Z WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ Fundacja 1% Dobra
§ 1 Definicje
Określenia użyte w niniejszym dokumencie oznaczają:
1) „Fundacja” – Fundacja 1% Dobra z siedzibą w Pile, wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS: 0000757615, Nip: 7642695504, Regon: 381817817, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu Wydział VIII Gospodarczy.
2) „Własność Intelektualna” – przysługujące Fundacji autorskie prawa majątkowe, prawa własności przemysłowej, w tym w szczególności prawa ochronne na znakach towarowych oraz prawo do nazwy „Fundacja 1% Dobra”,
3) „Regulamin” – niniejszy regulamin określający zasady korzystania przez osoby trzecie z Własności Intelektualnej Fundacji,
4) „Serwis” – prowadzony przez Fundację serwis internetowy Fundacja 1% Dobra, stanowiący platformę informatyczną wspomagającą gromadzenie funduszy na cele charytatywne.
§ 2 Bannery
1. Fundacja udostępnia w ramach Serwisu bannery - w formie kodu umożliwiającego wyświetlanie banneru na stronie internetowej, które osoby trzecie, na zasadach określonych w Regulaminie, mogą zamieszczać na swoich stronach internetowych, na zasadach określonych poniżej.
2. Podmiot, który zamierza korzystać z bannerów, przed rozpoczęciem korzystania z nich zobowiązany jest pobrać (skopiować) z Serwisu kod o jakim mowa w ust. 1 powyżej.
3. Korzystanie z bannerów jest dozwolone bez zgody Fundacji, a także bez powiadomienia Fundacji, pod warunkiem, że banner jest wyświetlany wskutek umieszczenia w kodzie strony internetowej kodu pobranego z Serwisu, a korzystanie:
1) nie sugeruje partnerstwa, sponsoringu, wsparcia czy współpracy z Fundacją, o ile nie jest to zgodne ze stanem faktycznym,
2) nie sprawia, że banner stanowi najbardziej eksponowany lub najbardziej charakterystyczny element materiału korzystającego,
3) nie wiąże się z zamieszczeniem banneru na materiałach związanych z pornografią lub działalnością niezgodną z prawem,
4) nie narusza w jakikolwiek sposób praw Fundacji, w tym w szczególności jej renomy, nie stawia Fundacji w negatywnym świetle.
4. Zabronione jest korzystanie z bannerów innych niż udostępnione aktualnie przez Fundację (w formie kodu), dotyczy to również wersji, które były przez Fundację udostępniane w przeszłości.
5. Zabronione jest modyfikowanie bannerów, w tym w szczególności zmiana kolorów, usuwanie lub przerabiania ich elementów graficznych lub słownych.
6. Zabronione jest używanie elementów bannerów, w tym w szczególności ich elementów graficznych.
7. Zabronione jest używanie bannerów w taki sposób, że stanowią one najbardziej eksponowany lub najbardziej charakterystyczny element strony internetowej.
8. Fundacja może w każdej chwili zażądać zaniechania korzystania z banerów, bez podania przyczyny.
9. W przypadku korzystania z banerów w inny sposób, niż opisany w ustępach poprzedzających, lub z naruszeniem postanowień ustępów poprzedzających, podmiot który zamierza korzystać z bannerów lub z nich korzysta zobowiącany jest do uzyskania zgody Fundacji i uiszczenia na rzecz opłaty licencyjnej w kwocie 10.000,00 (słownie: dziesięć tysięcy 00/100) złotych za każdy, rozpoczęty dzień korzystania.
10. Fundacja w indywidualnych przypadkach może, według swobodnego uznania, zaakceptować inne warunki korzystania z bannerów, niż opisane w ustępach poprzedzających.
11. W przypadku korzystania z bannerów po uiszczeniu opłaty licencyjnej, o jakiej mowa w ust. 9 Fundacja może w każdej chwili zażądać zaniechania korzystanie z bannerów, wypowiadając tym samym udzieloną licencję.
§ 3 Znaki towarowe
1. Zabronione jest korzystanie ze znaków towarowych Fundacji bez jej wyraźnej, zgody, wyrażonej co najmniej w formie wiadomości email. Przy czym dozwolone jest korzystanie ze znaków towarowych Fundacja 1% Dobra w ramach udostępnianych przez Fundację bannerów na zasadach opisanych w § 2 Regulaminu oraz w przypadkach dozwolonych przez przepisy prawa.
2. Zabronione jest korzystanie ze znaków podobnych do znaków Fundacji, w tym w szczególności znaków zmodyfikowanych lub o zmienionym kolorze.
3. Fundacja może wyrazić zgodę na korzystanie ze jej znaków towarowych, pod warunkiem, że korzystanie:
1) nie sugeruje partnerstwa, sponsoringu, wsparcia czy współpracy z Fundacją, o ile nie jest to zgodne ze stanem faktycznym,
2) nie sprawia, że znaki towarowe stanowią najbardziej eksponowany lub najbardziej charakterystyczny element materiału korzystającego,
3) nie wiąże się z zamieszczeniem znaków towarowych na materiałach związanych z pornografią lub działalnością niezgodną z prawem,
4) nie narusza w jakikolwiek sposób praw Fundacji, w tym w szczególności jej renomy, nie stawia Fundacji w negatywnym świetle.
4. Znakami towarowymi Fundacji są w szczególności:
1) znak towarowy słowny „Fundacja 1% Dobra” zgłoszony do ochrony w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej, nr zgłoszenia ---------------------------------------------------------------------------------------------,
2) znak towarowy słowno-graficzny „Fundacja 1% Dobra” zgłoszony do ochrony w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej, nr zgłoszenia -------------------------------------------------------------------------------.
3) znak towarowy „Razem wielką mamy moc!” - zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, numer prawa wyłącznego: ------------------------------------------------------------------------------,
4) znak towarowy „Ratujemy zwierzaki” - zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, numer prawa wyłącznego: -------------------------------------------------------------------------------------,
5) znak towarowy - logo serwisu Fundacja 1% Dobra, zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, numer prawa wyłącznego ----------------------------------------------------------------------------,
6) znak towarowy „Fundacja 1% Dobra” - zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej, numer prawa wyłącznego:-------------------------------------------------------------.
5. W przypadku korzystania z znaków towarowych Fundacji w inny sposób, niż opisany w ustępach poprzedających, lub z naruszeniem postanowień ustępów poprzedzających, podmiot który zamierza korzystać ze znaków, a także znaków podobnych, lub z nich korzysta, zobowiązany jest do uzyskania zgody Fundacji i uiszczenia na rzecz Fundacji opłaty licencyjnej w kwocie 10.000,00 (słownie: dziesięć tysięcy 00/100) złotych za każdy, rozpoczęty dzień korzystania z jednego znaku.
6. Fundacja w indywidualnych przypadkach może, według swobodnego uznania, zaakceptować inne warunki korzystania ze znaków, niż opisane w ustępach poprzedzających.
7. Fundacja może w każdej chwili, bez podania przyczyny, wycofać udzielną zgodę na korzystanie ze znaków co jest równoznaczne z wypowiedzeniem licencji na korzystanie ze znaków.
§ 4 Serwis Fundacja 1% Dobra
1. Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów Serwisu i innych treści w nim umieszczonych przez Fundację stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. 2018, poz. 1191 z późn. zm.), a także do wyglądu Serwisu jako całości, przysługują wyłącznie Fundacji lub osobom trzecim, z którymi Fundacja zawarła odpowiednie umowy licencyjne.
2. Jakiekolwiek korzystanie, w tym kopiowanie, powielanie i rozpowszechnianie elementów graficznych Serwisu, a także jego wyglądu jako całości, bez zgody Fundacji jest zabronione, za wyjątkiem korzystania z Serwisu w celu w jakim został stworzony oraz za wyjątkiem korzystania na zasadach określonych w § 2 Regulaminu z udostępnionych przez Fundację bannerów.
3. Fundacja może, według swobodnego uznania, udzielić zgody na korzystanie z elementów Serwisu a także jego wyglądu jako całości, pod warunkiem uiszczenia opłaty licencyjnej wynoszącej 10.000,00 (słownie: dziesięć tysięcy 00/100) złotych za każdy, rozpoczęty dzień korzystania.
§ 5 Nazwa Fundacji
1. Nazwa „Fundacja 1% Dobra”, jest chroniona prawem.
2. Zakazane jest korzystanie z nazwy „Fundacja 1% Dobra” poza przypadkami dozwolonymi przepisami prawa. W szczególności nie jest dozwolone korzystanie z nazwy „Fundacja 1% Dobra” w sposób, który:
1) sugeruje nieistniejące: partnerstwo, sponsoring, wsparcie czy współpracę z Fundacją, o ile nie jest to zgodne ze stanem faktycznym,
2) wiąże się z zamieszczeniem nazwy Fundacji na materiałach związanych z pornografią lub działalnością niezgodną z prawem,
3) narusza w jakikolwiek sposób praw Fundacji, w tym w szczególności jej renomy, nie stawia Fundacji w negatywnym świetle.
3. W przypadku zaistnienia konieczności wymieniania nazwy „Fundacja 1% Dobra” w np. w celu omówienia kwestii związanej z jej działalnością, w tym w szczególności z działalnością Serwisu lub poinformowania o współpracy z Fundacją należy stosować się do poniższych zasad:
1) słowa „Fundacja 1% Dobra” powinny być zapisane wielkimi literami,
2) słowa „Fundacja 1% Dobra” powinny być zapisane taką samą czcionką, jak pozostała część tekstu,
3) zakazane jest używania logo Fundacji zamiast jej nazwy.
§ 6 Postanowienia końcowe
1. Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od dnia 31.11.2018 roku.
2. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Serwisu, a także w siedzibie Fundacji.
W imieniu Fundacji 1% Dobra
Artur Łazowy, prezes Zarządu
Jak przekazać donację
Fundacja 1% Dobra
KRS: 0000757615
Nip: 7642695504
Regon: 381817817
Nest Bank:
Konto złotówkowe: 61253000082023104761670001
Konto Walutowe: 07 2530 0008 2023 1047 6167 000
Powiązany rachunek VAT: 34 2530 0008 2023 1047 6167 0002
TYTUŁ WPŁATY: „darowizna na cele statutowe”
Dziękujemy!
Przekazaną darowiznę możesz odliczyć od podatku:
– Jako osoba fizyczna:
Odpis od podstawy podatku 6%
Każdy obywatel może przekazać kwotę pieniężną w formie darowizny. Darczyńca może od dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania odliczyć wartość darowizny, nie przekraczającą 6% dochodu w roku (podstawa prawna: ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991, t.j.Dz. U. Nr 14, poz. 176 z roku 2000 z późn. zm.).
– Jako osoba prawna:
Odpis od podstawy podatku 10%
Od podstawy opodatkowania można odliczyć darowiznę przekazaną na Fundację – do wysokości nie przekraczającej 10% dochodu (podstawa prawna: ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych, t.j. Dz. U. Nr 54, poz. 654 z roku 2000 z późn. zm.). Z możliwości odliczenia darowizny nie mogą skorzystać osoby płacące podatek liniowy.
Aby darowiznę można było odliczyć należy spełniać następujące warunki:
– wpłaty należy dokonać w roku podatkowym, z którego się rozliczamy
– wpłaty można dokonywać tylko i wyłącznie na rachunek bankowy fundacji, w tytule przelewu wpisując: darowizna na cele statutowe
– należy zachować dowód wpłaty darowizny
– przy odliczeniu należy podać dokładne dane fundacji:
Fundacja 1% Dobra
ul. W. Witosa 26/5, 64-920 Piła,
Tel.: 601970679
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
web: www.jedenprocentdobra.org.pl
KRS: 0000757615
Nip: 7642695504
Regon: 381817817
Konto bankowe Nest Bank: 61253000082023104761670001
Powiązany rachunek VAT: 34 2530 0008 2023 1047 6167 0002
Data dokonania wpisu do KRS: 16.11.2018, Sygnatura akt: PO.IX NS-REJ.KRS/24202/18/327
SAD REJONOWY POZNAN - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SADOWEGO
Wszystkie donacje przeznaczamy na realizację naszych celów statutowych,
m.in. na rozwój nowych metod poprawy jakości życia.
Dziękujemy i zapraszamy do udziału w naszych programach.